Saturday, October 22, 2011

Four Points

1. Today is my BIRTH day..Terima kaseh Allah kerana maseh membenarkan tubuh ini bernyawa dan terima kaseh juga kepada mak dan abah yg telah melahirkan dan membesarkan Norfaizah dgn baik dan sempurna. Semoga Allah memberkati mereka yg byk berjasa ini. Tahun nie tiada celebration yg besar hanya ucapan dan masakan special dr my mak n also doa2 dr mereka yg tersyg dan sahabat. Thanks ye! sgt menghargai dan bersyukur lgpn tiada apa yg lebih diharapkn dikala usia yg telah mengjangkau ke 27 tahun nie haha..

2. Status skrg saya maseh mengusahakan tanaman anggur dan maseh mnunggu dan giat meng-apply kerja2 laen. Stress juga. Bkn memilih tetapi kerana peluang yg terhad n kesukaran saya utk bergerak jauh membataskn segalanya. Ini adalah pengorbanan yg saya perlu byr utk membalas jasa mak yg tsyg but saya redha n insy. kesabaran itu maseh kuat dan saya percaya ada rezeki utk saya cuma lmbat atau cpt sahaja.Right?

3. Semalam saya sangat terharu dgn kata2 dr en. b yg tidak pernah jauh di hati saya insy. mudah2an dimkbulkn dan saya anggap itu adalah hadiah yg terbaik saya terima sempena hr kelahiran saya tahun ini. Mohon doa dr kekawan agar semuanya berjalan lancar..amin

4. Tinggal di ipoh dan menghabiskan banyak masa bersama mak dpt byk membuatkn saya menyelami perasaan mak dan memahami kekecewaan mak serta perasaan ralat mak terhadap apa yg terjadi skrg. Saya cuba memahami dan percaya bkn senang untuk membesarkan anak serta pengorbanan yg perlu dilakukan bila bergelar ibu dan bapa wlpn saya belom berpeluang utk merasainya tp insy. suatu hr nti jika diizinkan Allah. Mendengarkan semua itu membuatkan saya insaf dan bersyukur dgn keputusan yg saya ambil sblm ini. Alhmdullah wlpn family saya terpaksa menghadapi dugaan ini tp kami maseh bahagia dan ikatan kekeluargaan maseh kuat dan rapat. Berkeputusan utk menghiraukan seketika masalah ini telah diputuskan. Teori yg saya baru ketahui, membesarkan anak itu juga merupakan satu pelaburan. Saya selalu berdoa agar tidak perlu bermusuhan dgn sesiapa dan tidak mahu mencari musuh tetapi jika hal yg melibatkan family or menganggu perasaan serta emosi serta berlaku nya penindasan terhadap family, saya tidak akan mahu berdiam diri selamanya. Saya bukan seorang yg agresif seperti kakak saya yg akan bercakap bila ada yg menganggu emosi terutamanya berkaitan family tetapi saya juga takkan menghalang jika agresif itu perlu. Kata-kata tajam kamu belom boleh melemahkan perasaan family saya. Ibarat seorang pengecut dan pencuri yg gila kuasa dan rasakan mereka sempurna. Mungkin hari ini kamu gembira tanpa menoleh kebelakang tetapi fikir dan berdoa la utk kegembiraan kamu dan family di hari seterusnya. Diam tak semestinya menerima dan diam juga bkn bererti kamu menang dan pandai. Jika penindasan itu membuatkan kamu bahagia teroslah bahagia dan bergembira tanpa perlu menoleh kebelakang.

Good Nyte!

No comments: