Thursday, August 13, 2009

12 Aug 1972


Tarikh di ats merupakan hari lahir arwah abg aku..
kali nie smbutan nye agk muram bkn agak kot tp
sememgnye teramat la muram..tahun ptama utk hari
ini tdk sepatutnye diraikan tp adalah hr utk dikenang
oleh sume yg ada kaitan dgn arwah..
Dilahirkan pada pukul 12:30am dari perut & rahim yg sama melahirkan aku..
seharusnye aku bsyukur kerana Allah swt mgurniakan dia sbg abg aku..
wlpn hbgn kami tdk la serapat mane & xsemesra spt abg & adek yg lain
but rasa ksyukuran tue still la ade dlm diri aku sekurg2nye aku merasa la kaseh syg seOrg abg &smpatla merasa didikan dr nye...
erm ye aku bsyukur sgt ini lbih baik dr org yg tdk ada abg & tdk pnh merasa kaSeh syg seOrg abg rite???..
aku tahu dia amat tegas dlm mendidik kami adek beradik slpas
pemergian arwah abah aku n kOrg pn taw mcmne kan tdk perlu la aku citer
&mgkin ini adalah yg terbaik utk kami adek beradik..
mgkin ade yg mgatakan seseorg itu akan dihargai selepas kite khilangan nye..
but bg aku istilah ini xboleh diguna pakai dlm hubungan adek-beradik..
& kpd sesiapa yg petah menilai kaseh syg antara adek beradik tue seharusnye dia lebih sedar kaseh syg adek beradik nie xdpt dinilai dr kata2,gurauan,nada suara & perlakuan tetapi kaseh syg nie autOmatik wujud mgkin dr pukulan kerana dia nk mdidik & teguran dgn nada yg tiggi kerana dia nk kite jd btul..xsemestinye sewaktu hari pmergiannye apabila kita tdk menanges &meraung kite xsyg padanye..xsmestinye kita xlawat kuburnye kita benci padanye & xsmestinya kita xdpt rasai kehadiran nye slps org yg kita syg pergi dia xsyg pada kita..perlu ke sume ni utk mgambarkan kaseh syang or utk mbanggakan diri??lu pikir la sdiri jwpnnye..
bg aku kematangan mgatasi segala2nye..kaseh syg bknla semata2 utk ditunjuk tp adalah utk dirasai &dikenang serta dOakn yg terbaek yg amat diperlukan utk dia disana..bkn semua nie..sOwie ler pd mereka yg terasa tp ni la hakikatnye..ermmm ter eMo plak tp kOrg phm kan mgkin aku tlalu "bersOpan" sbb nk jaga keharmOnian sebuah hbgn sO diam adalah lbih baik tp tgn aku lancar menaip bile tfikir bnda BODOH nie...
fOget it..mari kite truskan..
Beliau merupakan tunggak utama di dalam keluarga ku selepas aku kehilangan arwah abah, oleh itu pemergian beliau kesan nye amat la terasa..bodo la kalo xrase kan..
Tentunye kehilangan nie lebih dirasai oleh ibu ku & kakak ipar ku..
Utk mereka aku dOakan Allah swt berikan mereka ketabahan
& kekuatan utk melaui khidupan selepas pmergiannye..
sempena hari yg istimewa ini aku dOakan smuga rOhnye dicucuri rahmat & ditempatkan ditempat org2 yg beriman amin..dan sempena hr lahirnye nie akan aku hadiahkan sesuatu yg paling mahal utknye di sana iaitu sekalung dOa & bacaan yassin utk ksejahteraan rOhnye disana
& ketenangan hati bg ibu ku dan kami sekeluarga yg sememangnye amat merindui dirinye & senantiasa mengasihinye di dunia nie..sO utk kwn2ku yg pnh bkgsi kaseh syg drnye hadiahkan la ktenangan utk nye dgn dOa
dr kOrg & aku amat mghargainye jika ada yg sudi mdOakn arwah nye..smuga korg turut mdapt ktenangan yg sama..amin..thanx....utk mereka yg sudi baca entri yg tersgt la pnjg drku & sudi bkgsi emO mu dgn ku ngege..


....tamat....

No comments: