Thursday, August 20, 2009

Ramadhan


erm hrnie dh hr khamis..
sO kalo mgikut kalendar sume umat iSlam akan mula berpOse pada hr Sabtu 22 Aug 2009..
kira sOk adalah hr laSt utk melihat umat islam kuar pg bfaSt/lunch or dlm erti kata laen mam pd waktu siang ler tp bg umat iSlam yg berpoSe ler yg xpose pn kn ler sOrok2 or berlakun jd pdatang aSing yg bkn bragama islam sO br bleh mam wktu siang kan egege..
sO tahun nie aku excited gak nk smbut ramadhan yelah bulan yg mulia n paling pnting bulan nie ler yg baek utk beribadat & wat kbajikan but xbmkna bulan lain xbaik k..cuma bulan ramadhan nie special sket stelah penat lelah berpOse selama 30hr kira bjuang ler n then kte bhari raya plak kan sO dh mcm rasa kmenangan n keseronokan nye wlpn xstart pOse lg hehex..
sO ramadhan thun nie mcm biasa ler aku akan smbut di rawang tmpat aku mcr rzeki cuma thun nie berlainan sket sbb aku hnya smbut ber2 je dgn kakak ipar aku..
ermmm msti akn tersa kan but apa bleh wat dh takdir kan..tiada apa yg pnting selain amalan kite di bulan ramadhan diterima-NYE amin..yg pg tetap pg sO kita yg masih hidup perlu lksanakan apa yg telah dipertanggungjawab kpd kita selagi kita bernafas.So dikesempatan ini aku nk ucapkan :


mOhon dimaafkan segala kesalahan yg sgaja or tidak sengaja dilakukan & smOga semua ibadat & amalan kita diterima oleh-NYE amin..

No comments: